شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

چه موقع از کابل های ولتاژ متوسط استفاده میشود؟

سه دامنه ولتاژ برای کابل ها در دسترس است. طرح های ولتاژ پایین با ولتاژ ۲۰۰۰ ولت یا کمتر، اغلب آنهایی که در تنظیمات صنعتی استفاده می شوند. کابل های  ولتاژ متوسط ​​از ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ ولت و کابل های ولتاژ بالا آنهایی هستند که بالای ۳۵۰۰۰ ولت دارند. کابل های ولتاژ متوسط ​​معمولاً در تجهیزات پست سیار ، برای توزیع برق در تنظیمات صنعتی و معدن برای تأمین برق دریل ، بیل ، باری و غیره استفاده می شوند. کابل ها اغلب ولتاژ استاندارد دارند ، از جمله : ۵۰۰۰/۸۰۰۰/۱۵۰۰۰/۲۵۰۰۰/۳۵۰۰۰ ولت یک برنامه معمول برای کابل های ولتاژ متوسط ​​در تعمیر و نگهداری و تعمیرات است. پرسنل تاسیسات از ایستگاه های کاری سیار برای تأمین تعمیرات موقتی ایستگاه های فرعی یا انجام تعمیرات به دلیل آسیب های ناشی از طوفان استفاده می کنند ، علاوه بر این ، تأسیسات صنعتی ممکن است یک تیم داخلی یا پیمانکارانی داشته باشند که این نوع کابل ها را برای توزیع برق نصب و تعمیر می کنند .

شاید بزرگترین تفاوت بین کابلهای ولتاژ پایین و ولتاژ متوسط ​​در ساخت آنها باشد. اکثر طراحی های ولتاژ متوسط ​​محافظت بیشتری را برای جلوگیری از تجمع شارژهای احتمالی در هر نقطه از کابل ارائه می دهند.یک طراحی معمولی ، تک رسانا ، ولتاژ کم معمولاً از موارد زیر ساخته می شود:
• یک هادی آلومینیوم یا مس
• عایق
• روکش

کابل های  ولتاژ متوسط ​​معمولاً به صورت زیر ساخته می شوند:
• یک هادی آلومینیوم یا مسی
• یک شیلد رسانا – که معمولاً از نوعی ماده نیمه رسانا ساخته می شود
• عایق
• محافظ عایق ، که باز هم می تواند یک نیمه هادی یا یک فلز باشد یا نوار
• روکش

هادی و محافظ عایق به کاهش اثرات نقص روی کابل یا اثرات کابل در تماس با پتانسیل زمین ، جایی که ولتاژ می تواند جمع شود ، کمک می کنند. برق همیشه کمترین نقطه مقاومت را پیدا می کند ، بنابراین نیمه هادی ، نوار مس یا نوار فلزی وجود دارد تا شارژ را به طور مساوی گسترش دهد. این مکانیسم ایمنی از تخلیه احتمالی جلوگیری می کند که می تواند به کابل ، تجهیزات آسیب برساند یا حتی بدتر از آن ، باعث آسیب شود.

یک نوع کابل ولتاژ متوسط ​​معمولی ، طراحی بدون محافظ است که دارای یک هادی رسانا ، یک محافظ هادی ، عایق و روکش است. آنها معمولاً در داخل تجهیزات ، جایی که فضای بالایی دارد و فقط توسط افراد مجاز به آنها دسترسی پیدا می کنند ، استفاده می شوند.برای اکثر برنامه ها ، کاربران نهایی به دنبال طراحی های دارای کد ملی برق (NEC) هستند. طبق NEC ، برنامه های کاربردی ولتاژ متوسط ​​باید از یک نوع کابل MV استفاده کنند. اکثر این کابل ها سفت ترند زیرا از رشته های درشتتر و نوار مسی یا عایق بافته شده استفاده می کنند که کار با آنها را تا حد انعطاف پذیری دشوار می کند.

مس و آلومینیوم دو ماده اصلی رسانا هستند. مس بیشتر در طراحی های ولتاژ متوسط ​​استفاده می شود ، در حالی که از آلومینیوم با وزن کم بیشتر در کابل های فشار بالا استفاده می شود.در ژاکت های فشار متوسط ​​از انواع مختلفی استفاده می شود. پلی اتیلن متقاطع یا XLPE یکی از توصیه شده ترین موارد است ، اما از لاستیک اتیلن پروپیلن یا EPR ، پلی اتیلن کلر یا CPE و Neoprenes نیز استفاده می شود. مهمترین فاکتورهای تولید کننده کابل باید هنگام انتخاب یک کابل و مواد عایق آن را در نظر بگیرند این است که آیا ضخامت دیواره مناسب است وکاربر نهایی باید نحوه نگهداری روکش در محیط مورد استفاده مانند نور خورشید ، گرما ، سرما و غیره را در نظر بگیرد.

سرانجام ، اگر کابلهای ولتاژ متوسط ​​مستقیماً دفن شوند ، الزامات طراحی متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر خطایی وجود داشته باشد ، نوار مس یا شیلد عایق بافته شده مس باید جریان داشته باشد. در نتیجه ، کابل باید یک منطقه یا جرم مشخص برای شیلد داشته باشد تا در صورت بروز خطا ، بتواند خطایی را حمل کند.

برای اطمینان از تولید صحیح و ایمن کابلهای ولتاژ متوسط ​​باید آزمایش گلدان بالا انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×