شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

کابل های Triaxial چیست؟

کابل های کواکسیال دارای یک رسانای داخلی هستند که توسط ماده ای دی الکتریک عایق بندی شده و سپس توسط یک هادی خارجی احاطه شده است که با نوار یا فویل محافظت می شود. کابل triaxial یا به اختصار کابل های سه محوری یک لایه عایق اضافی و یک غلاف رسانای دوم اضافه می کنند. کابل سه محوری در کاربرد‌های مشابه کابل‌های کواکسیال استفاده می‌شود.کابل های کواکسیال یا به طور معمول ” Coax” می توانند در کنار اشیا فلزی اجرا شوند بدون اینکه تلفات برق مشترک در انواع دیگر خطوط انتقال وجود داشته باشد.  کواکسیال همچنین از سیگنال ها در برابر تداخل الکترومغناطیسی خارجی محافظت می کند. کابلهای سه محوری یا ” triaxial ” پهنای باند و رد تداخل بیشتری را ارائه می دهند ، اما گرانتر از کواکسیال هستند.

پایگاه داده IEEE GlobalSpec SpecSearch کابلهای موجود در این محصول را به صورت هم محور یا سه محوری دسته بندی می کند. هنگام انتخاب محصولات ، خریداران صنعتی باید جزئیات مربوط به مواد عایق کابل ، هادی ها ، امپدانس و محافظ را مشخص کنند.

 

 

این کابل ها در برابر EMI مقاوم‌تر از طرح‌های کواکسیال است زیرا از سایر لایه‌های محافظ جدا است. این همچنین بدان معنی است که کابل‌های سه محوری هزینه کمتری دارند و از تلفات کمتری نسبت به طراحی کواکسیال برخوردار هستند.

کابل‌های سه محوری با پهنای باند بیشتر از کابل‌های کواکسیال، از ۱۴ تا ۲۲ AWG متغیر هستند و می‌توانند در نصب‌های دائمی یا در برنامه‌های انعطاف پذیر، از جمله دوربین‌هایی که برای پخش با کیفیت بالا، ابزار دقیق یا استفاده از RF استفاده می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرند. این کابل ها دارای دو سپر جدا شده و یک هادی مرکزی هستند که یا چند رشته ای است یا تک رشته ، انتقال های با عملکرد بالا را ارائه می دهند و می توانند سیگنال ها و نیرو را منتقل کنند.

آنها می توانند با چندین طراحی اتصال دهنده تهیه شوند ، و با روکش هایی از جنس PVC و پلی اتیلن تولید میشوند.

 

 

مشخصات فنی

 

هادی ها

 

هادی کابل از سیم یا ترکیبی از سیمها تشکیل شده است که از یکدیگر عایق نیستند و عبور جریان الکتریکی از کابل را تسهیل می کنند. مشخصات مربوط به هادی شامل مواد و اندازه است.

 

مواد رسانا شامل فلزات رسانای مختلف است. مس پرکاربردترین ماده است و از مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و هدایت حرارتی بالا برخوردار است ، اما نسبت استحکام به وزن نسبتاً کمی دارد. چگالی آلومینیوم نسبت به مس کمتر است و غالباً به عنوان هادی برق مورد استفاده قرار می گیرد. هادی های کابل همچنین ممکن است از فولاد ساخته شده و با پوسته آلومینیومی یا مسی پوشانده شوند.

 

اندازه هادی در سیم سنج آمریکایی (AWG) در ایالات متحده اندازه گیری می شود. هرچه عدد سنج بیشتر باشد ، قطر کوچکتر و سیم نازک است. سیمهای ضخیم مقاومت کمتری دارند و قادر به انتقال جریان بیشتر هستند. خارج از ایالات متحده ، هادی ها در ۲ میلی متر اندازه گیری می شوند .

 

 

روکش و مواد عایق

 

تامین کنندگان کابل را با استفاده از انواع روکش و مواد عایق تولید می کنند تا نشت جریان از هادی را کاهش دهند. کاربرد کابل در هنگام انتخاب مواد عایق بسیار مهم است.

 

نئوپرن یک لاستیک مصنوعی است که برای کاربردهای شیمیایی مناسب است. در برابر روغن ، شعله و مواد شیمیایی مقاوم است.

 

لاستیک سیلیکون انعطاف پذیری بالاتری را ایجاد می کند اما فاقد مقاومت و مقاومت در برابر مایعات است.

 

ترموپلاستیک یک ماده عایق عالی است. پلی اتیلن (PE) ، پلی پروپیلن ، پلی وینیل کلراید (PVC) ، تفلون® انواع مواد ترموپلاستیک هستند. در حالی که هر ماده مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد ، اکثر آنها بسیار انعطاف پذیر بوده و مقاومت در برابر رطوبت یا مواد شیمیایی را ایجاد می کنند.

 

امپدانس

 

امپدانس مشخصه یک ویژگی مهم در انتخاب کابل کواکسیال و سایر خطوط انتقال است. به عنوان نسبت ولتاژ اعمال شده به جریان خط یکنواخت طول بی نهایت تعریف می شود. در این حالت ، کابل نشان دهنده خط یکنواخت است. سه گروه اصلی امپدانس کابل کواکسیال ۵۰ ، ۷۰ و ۹۳ اهم هستند.

 

محافظ

 

در کابل های کواکسیال و سه محوری ممکن است نوعی ماده محافظ الکترومغناطیسی وجود داشته باشد که در اطراف کابل زیر پوشش خارجی پیچیده شده است. محافظ برای جلوگیری از تأثیر نویز الکتریکی بر روی سیگنال منتقل شده و کاهش تابش  الکترومغناطیسی از خود کابل است. محافظ به طور معمول شامل بافته فلزی ، نوار فلزی یا نوار فویل است. یک کابل محافظ همچنین ممکن است دارای سیم اتصال ویژه باشد که به آن سیم تخلیه می گویند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×