شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

کلید مینیاتوری چیست؟

کلید مینیاتوری چیست؟

کلیدهای مینیاتوری ، Miniature Circuit Breakers ( MCB ) ،یک سوئیچ الکتریکی که به طور خودکار عمل میکند مورد استفاده برای محافظت ولتاژ مدارهای الکتریکی از آسیب ناشی از فعلی بیش از حد از اضافه بار یا اتصال کوتاه است. کلیدهای مینیاتوری به طور معمول تا جریان ۱۲۵ A درجه بندی می شوند و می توانند حرارتی یا حرارتی-مغناطیسی عمل کنند. کلیدهای مینیاتوری در سه تیپ روشنایی B، موتوری C  و سخت موتوری D  تولید می شوند.

قطع کننده های مدار نوع B طوری طراحی شده اند که اگر جریان عبوری بین سه تا پنج برابر حداکثر یا “بار نامی” توصیه شود ، قطع شود.این حساس ترین نوع MCB است که برای مصارف خانگی و تنظیمات تجاری ولتاژ پایین طراحی شده است که احتمال دارد جریان زیاد باشد.

قطع کننده های مدار نوع C برای دستگاه های الکتریکی قدرتمندتر که احتمال افزایش بیش از حد وجود دارد – معمولاً در محیط های تجاری و صنعتی – استفاده می شوند.

 

آنها به گونه ای طراحی شده اند که در جریاناتی بین پنج تا ده برابر بار نامی خود حرکت کنند. نمونه های خوب شامل موتورهای برقی کوچکتر و روشنایی فلورسنت است .

کلید های مینیاتوری نوع D کم حساس ترین نوع هستند و فقط در صورت افزایش جریان بین ده تا بیست برابر حداکثر توصیه شده فعال می شوند.

کلید های مینیاتوری دارای درجه D برای دستگاه های سنگین تجاری و صنعتی ساخته می شوند که گاهاً جریان های بسیار شدیدی دارند. به عنوان مثال می توان به تجهیزات جوشکاری ، دستگاه های اشعه ایکس ، موتورهای بزرگ و واحدهای منبع تغذیه بدون وقفه اشاره کرد .

برای مشاهده متن کامل مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید:

                                                                         کلید مینیاتوری چیست؟     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×