شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

مزایای نورپردازی LED صنعتی: پس انداز ، ایمنی و بهره وری

در محیط صنعتی پر سرعت امروز ، گاهی سخت است که لحظه ای متوقف شوید و واقعاً وضعیت تأسیسات خود را ببینید. روشنایی ناکافی می تواند به ضرر یک تأسیسات صنعتی باشد و می تواند باعث کندی زمان چیدن انبارها یا بازرسی های با کیفیت در سوله های تولیدی شود. خطرات احتمالی ایمنی در صورت عدم وجود نور کافی در بالای لیست نگرانی ها قرار دارند.

سیستم روشنایی شما هرگز نباید دلیل آسیب دیدگی هنگام کار باشد. اگرچه بسیاری از مدیران تاسیسات ممکن است بدانند که نیاز به بهبود یا ارتقا رتبه چراغ های خود دارند ، اما شناختن مکان شروع کار دشوار است. در زیر به مزایای استفاده از تغییر روشنایی LED صنعتی برای کمک به تصمیم گیری شما خواهیم پرداخت.

ذخیره انرژی

صرفه جویی در مصرف انرژی که می توانید در نتیجه تغییر روشنایی LED در تاسیسات خود تحقق ببخشید ، باید یک اولویت اصلی در امر بازسازی باشد. واتهای متداول برای وسایل LED متداول ترین در یک کارخانه صنعتی می تواند از ۹۵ وات تا ۴۹۵ وات باشد. اگر این وات را با یک وسیله خنک کننده HID معمولی مقایسه کنیم ، همان محدوده ۱۷۵ وات تا ۱۰۰۰ وات است.

با تعویض چراغ ها ، بلافاصله مصرف انرژی خود را ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش می دهید. برای قرار دادن این مبلغ به دلار ، ۳۰۰ دلار در هر سال و در سال در هزینه برق پس انداز می کنید.

هزینه های نگهداری و کاهش زمان

بسیاری از مدیران تاسیسات برای صرفه جویی در هزینه های نگهداری منتظر خاموش شدن تعداد زیادی چراغ ها هستند ، اما در این بین کف تولید شما می تواند تاریک شود. به جای به خطر انداختن ایمنی و کارایی کارمندان خود برای صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری ، به سراغ روشنایی LED با چراغ های High Bay  و یا پروژکتوری بروید و تعداد دفعات تغییر روشنایی خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. به عنوان مثال ، با تبدیل روشنایی خفیف بالای HID 400 وات به LED ، یک ساختمان معمولی با وسایل روشنایی LED می تواند در طول سه سال صرف هزینه های نگهداری تا ۵۳۴۱ دلار صرفه جویی کند.

افزایش بهره وری

روشنایی LED صنعتی  می تواند دقت مونتاژ را بهبود بخشد و به طور بالقوه عملیات مونتاژ را تسریع کند. دلیل این امر آن است که نور LED دارای سیستم عدسی پیچیده ای است ، به این معنی که نور دقیقاً در جایی که لازم است هدایت می شود و به سمت سقف هدر نمی رود یا در سطح شما پخش می شود. ارتقا به روشنایی LED می تواند باعث بهبود دید و هوشیاری کلی و همچنین کاهش سایه و بهبود تشخیص رنگ در طی فرآیند مونتاژ شود که منجر به افزایش کارایی و بهبود بهره وری تولید می شود.

اول ایمنی

همچنین به روزرسانی روشنایی باعث افزایش ایمنی تأسیسات می شود. اگر یک کارمند نتواند خطری را به وضوح ببیند ، ممکن است حوادث رخ دهد. در صورت وجود روشنایی مناسب کارخانه برای روشن کردن تجهیزات عبور و مرور کارکنان یا مواد ، می توان از برخورد در محل کار جلوگیری کرد.

علاوه بر نورپردازی عمومی تأسیسات ، به هر دو دلیل ایمنی و بهره وری ، ارزش ارتقا به نورپردازی ایستگاه کاری خاص را نیز دارد. روشنایی ایستگاه های کاری می تواند با آشکارتر ساختن خطرات ، حوادث مربوط به ماشین آلات / کارمندان را کاهش دهد.

نور LED سایه بسیار کمی ایجاد می کند و روشنایی خود را به مراتب بیشتر از نور معمولی HID حفظ می کند. بنابراین ، حتی اگر روشنایی قدیمی تر هنوز هم کار می کند ، احتمالاً با کارایی بسیار کمتری از میزان نور اولیه تولید می شود ، که می تواند منجر به حوادث بیشتر در محیط کار و عوارض ایمنی شود.

نتیجه گیری

روشنایی LED صنعتی ثابت شده است که چراغ های فلورسنت ، سدیم فشار بالا یا متال هالید از نظر انرژی و ماندگاری بالاتری برخوردار است. در نتیجه ، اکثر تاسیسات تولیدی در حال ارزیابی ارتقا روشنایی LED برای کاهش هزینه های انرژی و کاهش هزینه های نگهداری هستند. این پس انداز می تواند هزینه پیشبرد یک پروژه ارتقا نورپردازی روشنایی را توجیه کند.

غالباً ، پس اندازهای انتزاعی تر ، پس اندازهایی که کمی ارزیابی می شوند ، در نظر گرفته نمی شوند اگرچه از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در نظر بگیرید که اگر یک درصد افزایش بهره وری ناشی از بهبود تأسیسات و روشنایی محل کار باشد ، چه میزان سود حاصل می شود. در مورد کاهش ۵ درصدی در موارد ایمنی چطور؟ این برای هزینه های بیمه شما و مطالبات خسارت کارگران به چه معناست؟ اگر کیفیت کلی محصول ۳٪ بهبود یابد ، این به معنای هزینه کالاهای معیوب و ادعاهای کیفیت مشتری است؟ نور LED هم می تواند کیفیت را در طی فرآیند تولید و هم در QC و ایستگاه های بازرسی بهبود بخشد.

هنگامی که یک ارتقا نورپردازی روشنایی LED در نظر گرفته می شود ، فاکتور در مزایای نه چندان مشهود و یک پروژه قابل توجیه ناچیز به یک پروژه آسان توجیه پذیر تبدیل می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×