شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

مزایای کابل‌های عایق XLPE چیست؟

مزایای کابل‌های عایق XLPE چیست؟

XLPE یا پلی‌اتیلن متقاطع یک ماده عایق حرارتی است. پلیمر‌های پیوند عرضی فرایندی است که ساختار مولکولی زنجیره‌های پلیمری را تغییر می‌دهد به طوری که آن‌ها محکم‌تر به یکدیگر متصل می‌شوند و این اتصال عرضی یا از طریق شیمیایی یا از طریق فیزیکی انجام می‌شود. اتصال متقابل شیمیایی شامل افزودن مواد شیمیایی یا آغازگر‌هایی مانند سیلان یا پراکسید برای تولید رادیکال‌های آزاد است که پیوند عرضی را ایجاد می‌کنند. پیوند عرضی فیزیکی شامل قرار دادن پلیمر در معرض یک منبع انرژی زیاد مانند الکترون با انرژی بالا یا تابش مایکروویو است.

 

مواد پلی‌اتیلن (PE) به خودی خود دارای مقاومت دی الکتریک عالی، مقاومت در برابر عایق بالا و ضریب اتلاف کم در تمام فرکانس‌ها هستند و آن را به یک عایق‌ایده آل تبدیل می‌کنند، با این وجود محدوده دمایی آن محدود است. اتصال متقاطع PE برای تبدیل شدن به XLPE، ضمن حفظ خصوصیات الکتریکی، دامنه دمایی عایق را افزایش می‌دهد.

XLPE در مقابل عایق کابل PVC

XLPE برای دامنه‌های ولتاژ از ولتاژ پایین تا ولتاژ زیاد مناسب است و از سایر مواد عایق مانند PVC، لاستیک‌اتیلن پروپیلن ( EPR ) و لاستیک‌های سیلیکون پیشی می‌گیرد. اتصال پلی‌اتیلن همچنین باعث افزایش مقاومت شیمیایی و روغن در دمای بالا شده و آن را برای استفاده به عنوان ماده کم دود هالوژن صفر مناسب می‌کند.

 

خواص مکانیکی XLPE نسبت به بسیاری از عایق‌های دیگر برتر است، مقاومت کششی، کشیدگی و مقاومت در برابر ضربه بیشتر است. علاوه بر این، می‌توان از کربن سیاه برای تقویت بیشتر تغییر شکل گرم و مقاومت در برابر آن استفاده کرد. عایق XLPE حتی در دمای لحیم کاری ذوب یا قطره نمی‌شود و باعث افزایش مقاومت در برابر جریان و بهبود خصوصیات می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×