شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

معیار های انتخاب کلید مینیاتوری که به شما در انتخاب درست کمک می کند

لوازم برقی جزء لاینفک همه خانواده ها شده است. از چراغهای اصلی و فن ها گرفته تا وسایل لوکس مانند مایکروویو ، این دستگاه ها با کمک برق کار می کنند. اساساً یک مدار الکتریکی ماشین ها را با تأمین هزینه های مورد نیاز برای عملکرد کارآمد وسایل وصل می کند.اما ، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی مدار را دست نخورده نگه می دارد؟ همانطور که ضرب المثل معروف می گوید: “قدرت همیشه وظایف خاص خود را به همراه دارد” ، مدار برق نیز به همین ترتیب است: مسئولیت حفاظت از خانه های ما به همراه دارد. رایج ترین مشکل در مدارها سرریز جریان است. بنابراین ، برای کنترل هرج و مرج ناشی از جریان اضافی جریان ، قطع کننده مدار نصب می شود. اگر در مورد کلید مینیاتوری یا فیوز مینیاتوری MCB  و نحوه انتخاب ایده آل گیج شده اید ، در اینجا یک راهنمای گسترده برای درک MCB و همه مزایا و روند انتخاب آن است.

 

کلید مینیاتوری چیست؟

 

قطع کننده مدار یکی از لوازم ایمنی است که باید برای خانه خود در نظر بگیرید. MCB مخفف Miniature Circuit Breaker است و یک قطع کننده مدار قابل تنظیم است که دارای مکانیسم الکترو مکانیکی عمل است. کلید مینیاتوری بر اساس نوار دو فلزی یا توسط سیم پیچ مغناطیسی کار می کند. هر دو روش با انحراف قفل متصل به متوقف کردن جریان کار می کنند. در حالی که قطعه دو فلزی گرم می شود ، سیم پیچ مغناطیسی از شار مغناطیسی استفاده می کند و قفل را برای باز کردن مدار منحرف می کند. با این حال ، کلید مینیاتوری یک راه حل آسان و جایگزین فیوزها برای کنترل افزایش ناگهانی بارها در مدار است.

 

کلید های مینیاتوری

 

انواع کلید مینیاتوری  MCB

 

برای شما مهم است که در مورد انواع شاخص های کلید مینیاتوری بدانید تا تصمیم بگیرید که از چه نوع برای وسایل مختلف برای سیستم الکتریکی مناسب استفاده کنید. این نمودار انتخابی یا معیارهای برقراری تماس با یکی از MCB ها است. اما قبل از آن ، درک مفهوم شاخص و نمودار بسیار مهم است. شاخص ها اساساً چیزی بیش از حداکثر جریانی نیستند که یک کلید مینیاتوری خاص می تواند تحمل کند. هنگامی که بار ایده آل جریان شکسته شود ، مدار به طور خودکار قطع می شود.

 

حدود شش نوع مختلف کلید مینیاتوری وجود دارد که عبارتند از A ، B ، C ، D ، K و Z. اول ، نوع A هنگامی که جریان بیش از ۳-۲ برابر میزان واقعی جریان از مدار خارج می شود. از آنجا که این نوع به اتصال کوتاه بسیار حساس است ، برای دستگاه های نیمه هادی مناسب تر است. بعد ، نوع B ، که وقتی جریان فعلی ۵-۳ برابر جریان واقعی است خاموش می شود و برای محافظت از کابل استفاده می شود.

 

مناسب ترین نوع MCB برای لوازم خانگی ، جایی که بار فعلی متوسط ​​است ، نوع C کلید مینیاتوری، نوع C زمانی خاموش می شود که جریان ۱۰-۵ برابر بیشتر از حد معمول باشد. نوع D کلید مینیاتوری دارای مقاومت بالایی است زیرا می تواند تا ۲۰-۱۰ برابر سرعت فعلی مقاومت کند. اگر به دنبال قطع کننده مدار برای دستگاه هایی با بار جریان شروع بالا مانند موتور هستید ، نوع D انتخاب ایده آل است. نوع K کلید مینیاتوری تا ۸-۱۲ برابر بار اولیه را تحمل می کند و بنابراین می تواند برای دستگاه های بار بزرگ استفاده شود.

 

روش انتخاب

 

اکنون که انواع کلید مینیاتوری را می شناسید ، باید نوع مناسب با دستگاه خانگی خود را تجزیه و تحلیل کنید. قبل از انتخاب نوع MCB ، ضروری است که چند جزئیات فنی را بیابید. ابتدا بررسی کنید که دستگاه با چه ولتاژ و فرکانسی کار می کند ، مانند AC یا DC .در مرحله بعد ، به بار اولیه و ویژگی های آن توجه کنید. علاوه بر این ، آیا ویژگی های اضافی مانند تنظیم مجدد دستی یا خودکار و تأییدیه های ایمنی وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات ، شرایط کار ، مانند دما ، خوردگی و تابش ، ممکن است به انتخاب کلید مینیاتوری مناسب کمک کند. اگرچه رتبه فعلی اصلی ترین عامل تعیین کننده است ، اما بهتر است قبل از خرید کلید مینیاتوری عوامل دیگر را تجزیه و تحلیل کنید زیرا نقش مهمی در جلوگیری از خطرات الکتریکی در محل شما دارد.

 

 

کلید های مینیاتوری

 

موارد استفاده کلید مینیاتوری

 

کلید مینیاتوری برای عملکرد کارآمد و حفظ ایمنی ماشین های الکتریکی حیاتی است. بنابراین MCB در بیشتر لوازم برقی ، چه برای مصارف خانگی و چه برای اهداف صنعتی استفاده می شود. بسیاری از اتصالات الکتریکی در خانه مانند چراغ ها ، بخاری و فن ها به کلید مینیاتوری نیاز دارند که پیوسته اتصال را بررسی و محافظت کند. صنایع عمدتاً با تعداد زیادی ماشین آلات کار می کنند و بار اولیه اولیه زیادی نیز دارند. در این مورد ، MCB نقش مهمی در جلوگیری از جریان ناگهانی بارهای الکتریکی از طریق یک مدار دارد ، در نتیجه با محافظت در برابر آسیب ، عمر مفید دستگاه ها را افزایش می دهد.

 

 

کلید های مینیاتوری

 

سیم پیچ فلزی را دوباره تنظیم کنید

 

اگرچه فیوز و قطع کننده مدار یک هدف را ارائه می دهند ، اما مکانیسم عمل متفاوت است. فیوز متشکل از فلزی است که در اثر جریان اضافی ذوب می شود و مدار را می شکند. هنگامی که فیوز ذوب می شود ، باید با یک فیوز جدید جایگزین شود. بنابراین تعویض فیوزها در هر بار ذوب شدن یک فرایند خسته کننده است. قطع کننده های مدار جایگزین این فرایند مشکل ساز است. اگر جریان جریان به سطوح ناامن برسد ، می توان آنها را به راحتی اداره کرد ، اما می توان آنها را پس از کنترل سیستم روشن کرد. با اینکه حسگرها به اندازه فیوز حساس نیستند ، اما در صورت نیاز نصب و تعمیر آن گران است. چک لیست تعمیر و نگهداری ماشین آلات برای امرار معاش امن در خانه یا محل کار ضروری است.

 

اگرچه برقکاران در تصمیم گیری برای نوع نصب کلید مینیاتوری بهتر عمل می کنند ، اما دانستن و درک انواع مختلفی از مفاهیم ، به ویژه در مورد موارد مورد استفاده در زندگی روزمره ، خوب است. نصب موثر قطع کننده های مینیاتوری می تواند ایمنی و حفاظت از تمام سیستم های الکتریکی را در خانوارها و صنایع تضمین کند. 

 

جهت خرید و اطلاع از قیمت ، مشاهده انواع مدل ها و دریافت مشخصات فنی کلید های مینیاتوری خواهشمند است به سایت فروشگاه اینترنتی هورشید مراجعه فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×