شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

چراغ های دانلایت SMD و COB

محبوب ترین نوع نور چراغ های دانلایت LED چراغ دانلایت SMD (Surface Mount Diode) و COB (Chip on Board) است. هر دو نور با کیفیت بالا تولید می کنند ، طول عمر بالایی دارند و بسیار کارآمد هستند.

 

SMD (SURFACE MOUNT DIODE) چیست؟

 

SMD ها از COB کارآیی بیشتری دارند زیرا منبع نور لومن بیشتری در هر وات تولید می کند ، به این معنی که با وات کمتری نور بیشتری تولید می کنند.

 

آنها پرتوی نوری وسیع تری را تولید می کنند که در یک منطقه بزرگتر گسترش می یابد. این بدان معنی است که مواد کمتری برای مخزن حرارتی مورد نیاز است ، که به نوبه خود ارزان تر بودن آنها است. روش ساخت آنها گران تر است زیرا دیودهای SMD تراشه های LED روی صفحه PCB چاپ می شوند. در اکثر روشنایی داخلی از LED های SMD استفاده می شود.چراغ دانلایت SMD با دیفیوزر مات پوشانده شده است که چیپست LED را پنهان کرده و نور را به طور مساوی پخش می کند.

 

COB (Chip on Bordo) چیست؟

 

چراغ LED تراشه توکار دارای یک تراشه LED است که روی نور پایین نصب می شود ، در مقایسه با یک سری LED مانند SMD . از آنجا که تنها گروه LED ها بر روی یک نقطه نصب شده اند ، به خنک کننده بیشتری نیاز دارند ، بنابراین برای اتلاف گرما باید یک مخزن بزرگتر ، معمولاً آلومینیومی ، نصب شود. از آنجا که برای ساخت هیت سینک COB LED به مواد بیشتری نیاز است ، این امر معمولاً هزینه را کمی افزایش می دهد.

 

مزایا

 

مزایای COB:

 

چراغ های COB منبع نور بهتری را فراهم می کنند. یک نور متمرکزتر حاصل می شود و با استفاده از بازتابنده می توان پرتو نور را کنترل کرد. بازتابنده های کروم اطراف دیود را می توان در زوایای مختلف جایگزین و پیکربندی کرد تا باریک تر یا گسترده تر شود.

 

با توجه به باریک بودن پرتو و با استفاده از بازتابنده هایی که به طور معمول شفاف هستند ، چراغ های COB خنک تر و تمیزتر تولید می شوند زیرا هیچ برفکی روی لنزها وجود ندارد که شفافیت نور LED را کاهش دهد. به دلیل وجود لنزهای شفاف ، نور بیشتر می تواند نفوذ بیشتری داشته باشد ، به این معنی که در اتاق هایی با سقف بلند به خوبی کار می کنند.

 

 

مزایای SMD:

 

چراغ دانلایت SMD نور متنوعی را تولید می کند و نور را در همه جا جاری می کند . زاویه پرتو گسترده آنها به این معنی است که آنها برای اتاق های بزرگتر مانند اتاق نشیمن ، اتاق خواب ، آشپزخانه و حمام مناسب هستند.

 

 

 

مزایای هر دو نوع چراغ LED

 

چراغ های LED به دلیل مزایا و مزایای بیشماری که دارند ، جایگزین اکثر روشنایی های مدرن شده اند. بیایید به مزایای این چراغ های LED نگاهی بیندازیم.

 

۱. بسیار کارآمد انرژی

COB-LED  با روشنایی بالا و بهره وری از انرژی هر دو نوع چراغ LED که چراغ های SMD LED هستند و همچنین چراغ های LED COB از نظر مصرف انرژی بسیار کم هستند. این یکی از دلایل اصلی این است که چراغ های LED به عنوان یک روش نورپردازی مطلوب نسبت به رشته های سنتی و سایر انواع روشنایی استفاده می شوند. لومن بیشتر در هر وات به معنای مصرف انرژی کمتر است که به معنی بالاترین بازده است.

 

 

 

۲. منابع نوری بهتر و روشن تر

 

چراغ های LED SMD بین ۵۰ تا ۱۰۰ لومن در هر وات و چراغ های COB LED 80 لومن در هر وات و بالاتر تولید می کنند. این بدان معنی است که نور روشن بیشتری با مصرف کمتری از برق و توان تولید می شود ، به این معنی که LED ها خانه های شما را روشن تر و بهتر می کنند. در حالی که COB منبع نور بهتری است و می تواند برای روشنایی متمرکز مورد استفاده قرار گیرد ، چراغ های SMD پرتوهای بیشتری از نور تولید می کنند و برای کاربردهایی که نیاز به روشن کردن یک منطقه بزرگ دارند ، مناسب هستند.

 

۳. مقرون به صرفه

 

چراغ های LED به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای روشنایی شناخته شده اند. گرچه ممکن است هزینه های اولیه زیاد باشد اما بیشتر از چراغ های معمولی دوام می آورند که آنها را به مقرون به صرفه ترین راه حل های موجود برای روشنایی تبدیل می کند.

اکنون که مزایا را بررسی کردیم ، بیایید سریع به برخی از معایب اشاره کنیم.

 

 

 

برخی از معایب

 

در حالی که مزایای هر فناوری وجود دارد ، اما همیشه برخی از موارد منفی نیز وجود دارد. اگرچه لیست مزایای آن مطمئناً از معایب بسیار کمی بیشتر است ، اما می توان چند مورد را در زیر لیست کرد:

 

  • بدیهی است که هزینه های اولیه بالایی دارند زیرا هزینه های تولید زیاد است.
  • چراغ های LED هر دو نوع باید از نظر سازگاری ترانس بررسی شوند.
  • ممکن است با گذشت زمان رنگ نوری که از نور LED ساطع می شود تغییر کند.
  • چراغ های LED هر دو نوع به دما حساس هستند و ممکن است برای کار در دماهای بالا مناسب نباشند.
  • منبع تغذیه ولتاژ برای بهترین اثرات باید بهینه باشد و ممکن است در ولتاژ پایین کار نکند.
  • هنگامی که برای کاربردهای بیرونی استفاده می شود ، برای دمای هوا مفید نیست زیرا گرمای کمتری از خود ساطع می کند و یا برف می اندازد.

 

تفاوت بین چراغ های SMD و COB ؟

 

SMD ها توسط یک لنز اکریلیک مات پنهان می شوند. صورت معمولاً بزرگتر است COB در معرض نمایش تنها تراشه قرار می گیرند. 

 

 

 

درچراغ دانلایت COB هیچ گونه لرزشی روی لنزها وجود ندارد که وضوح چراغ LED را کاهش می دهد. به دلیل شفاف بودن لنزها ، نور بیشتر می تواند نفوذ بیشتری داشته باشد ، به این معنی که در اتاقهایی با سقف بلند پردازش نور خوبی دارند.

 

انواع چراغ های دانلایت

 

 دانلایت COB قابل تنظیم

 

چراغ های دانلایت وجود دارد که به آنها نورپردازی قابل تنظیم نیز گفته می شود ، می توانید آنها را برای تمرکز روی یک دیوار یا زاویه گرفتن از یک خط دید برای کاهش تابش تنظیم کنید.

 

 

چراغهای دانلایت مربع

 

 

چراغ های دانلایت در اکثر پروژه های نورپردازی به عنوان جزئی از یک طرح روشنایی خوب استفاده می شود. از چراغ های دانلایت اغلب برای تأمین روشنایی عمومی در یک فضای خاص استفاده می شود. اما چگونه می توان چراغ دانلایت LED را که در فضای خود نیاز دارید انتخاب کرد؟ گزینه های زیادی وجود دارد!

 

بیایید یک نورپردازی ثابت LED (LPDL) را با چراغ دانلایت LED قابل تنظیم مقایسه کنیم .  نصب آنها سریع و آسان است و هر دو در طیف گسترده ای از درجه حرارت رنگ ، اندازه ، شکل و رنگ موجود هستند.

 

بنابراین ، در چه شرایطی باید به جای چراغ دانلایت ثابت LED ، چراغ با نور قابل تنظیم LED را انتخاب کرد؟

 

بیایید ببینیم چه عواملی باید مورد توجه قرار گیرند.

 

ارتفاع سقف

 

هرچه سقف بلندتر باشد ، منبع نور از سطح مورد نیاز برای روشن کردن بیشتر می شود که به نوع خاصی از چراغ های دانلایت نیاز دارد. هنگام استفاده ازچراغ دانلایت با زاویه پرتوی باریک تر مانندچراغ دانلایت  LED (40 درجه) ، شدت نوری که به زمین می آید بیشتر از استفاده از چراغ نور ثابت با زاویه پرتو گسترده (۱۲۰ درجه) است. با زاویه پرتو گسترده ، نور در هوا پراکنده می شود و باعث می شود سطح تاریک تر باشد.

 

 

برنامه های کاربردی نور

چه چیزی باید در اتاق روشن شود؟ آیا شما به نورپردازی عمومی یا روشنایی وظیفه ای نیاز دارید؟ برای کمک به تصمیم گیری ، مقاله وبلاگ ما را در مورد ۳  نوع اساسی روشنایی بررسی کنید.

 

اگر منبع نور شما دارای یک پرتو باریک باشد ، اجازه می دهد تا نور روی سطوحی که وظیفه انجام می شود متمرکز شود.

 

یک پرتو گسترده اجازه نمی دهد که نور به سطحی که باید روشن شود برسد. گزینه نور گسترده در نور محیط یا محیط عمومی ترجیح داده می شود.

 

سقف های شیب دار

 

آیا می خواهید نور را در یک منطقه خاص هدایت کنید؟ با چراغ دانلایت LED ، ماژول می تواند ۳۶۰ درجه چرخانده شده و ۲۴ درجه به سمت پایین متمایل شود و به ناحیه ای که می خواهید روشن کنید ، متمایل شود.

 

با وجود یک چراغ دانلایت ثابت LED ، نمی توان جهت نور را تغییر داد. بنابراین ، یک منطقه خاص از یک اتاق یا مکان نمی تواند روشن شود.

 

 

 

اگر می خواهید روی یک منطقه خاص تمرکز کنید یا آن را برجسته کنید ، پرتو باریک دانلایت LED قابل تنظیم و قابلیت زاویه دار شدن ۲۴ درجه به شما امکان می دهد یک قطعه خاص را در یک فضا روشن کنید.

 

یک چراغ دانلایت ثابت LED ، جهت نور قابل تغییر نیست ، بنابراین روشن کردن یک قطعه خاص امکان پذیر نیست.

 

 

تعداد دانلایت های LED مورد نیاز

برای بدست آوردن تقریباً به همان میزان نور در همان اتاق ، به ۱۰ چراغ روشنایی دانلایت قابل تنظیم (شمع ۳۶ فوت) در مقابل ۱۸ دانلایت ثابت (شمع ۳۸ فوت) بسته به نوع وسایل نیاز دارید.

 

 

 

اگر بخواهیم از چراغ های دانلایت LED به جای دانلایت LED قابل تنظیم برای سقف های بلند یا شیب دار ، یا برای روشنایی کار استفاده کنیم؟

 

استفاده از نور دانلایت ثابت در این برنامه ها منجر به یک یا چند مورد از موارد زیر می شود:

 

  • نور به دلیل زاویه پرتو ۱۲۰ درجه گسترده در منطقه مورد نیاز شما متمرکز نمی شود.
  • برای همان خروجی نور ، نورهای کم نور LED ثابت بیشتری لازم است.
  • هزینه نصب بیشتر خواهد بود زیرا نور دانلایت  بیشتری برای نصب وجود دارد.
  • دانلایت  های ثابت LED ثابت باید به هم نزدیکتر نصب شوند تا همان میزان نور که ممکن است ظاهری نباشد که می خواهید بدست آورید.

 

 

جهت خرید و اطلاع از قیمت ، مشاهده انواع مدل ها و دریافت مشخصات فنی چراغ های باکیفیت دانلایت LED خواهشمند است به سایت فروشگاه اینترنتی هورشید مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×