شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

کابل های ابزار دقیق

کابلهای ابزار دقیق کابلهای رسانای متعددی هستند که سیگنالهای الکتریکی کم انرژی را برای نظارت یا کنترل سیستمهای قدرت الکتریکی و فرآیندهای مربوط به آنها استفاده می کنند ، منتقل می کنند.

عملکردهای اندازه گیری و کنترل در ساخت و پردازش برنامه ها حیاتی است. این توابع تا حد زیادی به مدار الکترونیکی آنها بستگی دارد.

برنامه های معمول شامل کنترل تجهیزات صنعتی ، پخش ، تجهیزات مونتاژ یا سیستم های حمل و نقل انبوه است.

کابل ابزار دقیق اصولاً برای کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. برای انتقال سیگنال پنوماتیک ، الکتریکی ، الکترونیکی به میدان از ایستگاه کنترل. برای هر دو داده ارسال و دریافت از یک پروتکل استفاده می شود. کابلهای ابزار دقیق برای اهداف انتقال داده در سیستمهای اتوماسیون ، ابزار دقیق و کنترل فرآیند و در سیستمهای سیگنال و نظارت استفاده می شوند.

 

 

برای اتصال ابزار برای برقراری ارتباط با یکدیگر ، می توان از کابل های ابزار دقیق در کارخانه های فرآیند استفاده کرد. معمولاً آنها جای خود را در کارخانه های صنعتی مانند پالایشگاه یا ذخایر بنزین ، کارخانه های فولاد یا هر واحد تولیدی می گیرند.

در پروژه های مربوط به تولید و توزیع برق ، صنایع شیمیایی و کود و انواع مختلف صنایع مهندسی ، ابزار دقیق فرآیند در اندازه گیری ، نظارت و کنترل فرآیند نقش اساسی دارد. معرفی ابزار دقیق مبتنی بر ریزپردازنده / رایانه ای ، الزامات کیفیت سختگیرانه را به همراه پارامترهای الکتریکی ویژه برای کابلهای ابزار دقیق خواسته است. سیگنال های الکتریکی سطح بسیار پایین بین واحدهای اندازه گیری پایان و نمایشگر / کنترل کننده هایی که در فاصله بسیار دور قرار دارند عبور می کند. این سیگنال های سطح پایین در هنگام انتقال مستعد دریافت وانت های خارجی هستند.

همه اینها بدان معنی است که کابلهایی که برای ابزار دقیق استفاده می شوند باید با دقت و دقت زیادی طراحی و ساخته شوند.

انواع عایق  PVC ، PE ، XLPE  و HEPR، انواع روکش PUR ، LSF ،  PVC  و PE در ابلهایابزار دقیق مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع مختلفی از کابل های ابزار دقیق وجود دارد. صنایع فرآیندی مدرن از کابلهای فیبر نوری و کابلهای هم محوری استفاده می کنند. این کابل ها برای حمل سیگنال از اتاق کنترل به محرک های میدانی و ابزارهای میدانی هستند – سیگنال های فرستنده به اتاق کنترل برای نشانه ها / ضبط ها / کنترل کننده ها. سیگنالها در مقیاس استاندارد هستند .جموعه دیگر کابلهای این دسته کابلهای برق برای توزیع ابزارهای میدانی هستند.

 

انواع مختلف کابل های ابزار دقیق به شرح زیر است:

 

کابل های ARCNET:  در شبکه های پرسرعت ، مبتنی بر رمز ، ARCNET که ارتباطات شبکه محلی (LAN) بین رایانه های صنعتی را فراهم می کنند ، استفاده می شوند.

 

کابل های AS-I:  برای رابط محرک های باینری ، حسگرها و سایر دستگاه های AS-i استفاده می شوند. این کابل های دو هسته ای انرژی را تأمین می کنند و داده ها را انتقال می دهند.

 

کابل های CANbus:  در شبکه های داده سریالی پرسرعت که برای محیط های الکتریکی سخت طراحی شده اند مورد استفاده قرار می گیرند. از آنها به طور گسترده ای در صنعت خودرو استفاده می شود.

 

کابل های CANopen:  با پروتکل فیلدبوس ارتباطات صنعتی که مبتنی بر CANbus است استفاده می شود.

 

کابلهای DeviceNet:  همچنین از پروتکل شبکه ناحیه کنترل کننده (CAN) استفاده می کنند ، اما معمولاً دستگاههایی مانند سوئیچ های محدود ، سلول های فوتوالکتریک ، منیفولد سوپاپ ، استارت موتور ، درایوها و نمایشگرهای اپراتور را به کنترل کننده های قابل برنامه ریزی منطقی (PLC) و رایانه های شخصی متصل می کنند.

 

کابل های Fieldbus : برای اتصال دستگاه های صنعتی مانند محرک ها ، سنسورها ، مبدل ها و کنترل کننده ها استفاده می شود.

 

کابل های Fieldbus Foundation  :در یک سیستم ارتباطی دو طرفه کاملاً دیجیتال ، سریال و دیجیتال استفاده می شود که به عنوان LAN برای دستگاه های کنترل کارخانه عمل می کند.

 

کابل های HART:  بدون قطع شدن سیگنال ۴-۲۰mA امکان برقراری ارتباط را فراهم می کنند . آنها به یک برنامه میزبان (master) اجازه می دهند تا در یک ثانیه دو یا چند به روزرسانی دیجیتال از یک دستگاه فیلد دریافت کنند.

 

 

Cable Shielding چیست؟

 

در کابلهای کنترل و ابزار دقیق ممکن است نوعی ماده محافظ الکترومغناطیسی وجود داشته باشد که در اطراف کابل زیر پوشش خارجی پیچیده شده است.

 

 

محافظ برای جلوگیری از تأثیر نویز الکتریکی بر روی سیگنال منتقل شده و کاهش تابش تابش الکترومغناطیسی از خود کابل است.

محافظ به طور معمول از نوار بافته های فلزی ، نوار فلزی یا بافته شده از فویل تشکیل شده است. یک مجموعه کابل محافظ همچنین ممکن است دارای سیم مخصوص اتصال به زمین باشد که به سیم تخلیه معروف است.

 

هدف اسکرین در کابل های ابزار دقیق چیست؟

 

وجود ماشین های بزرگ ، جوشکارها و سایر فرایندها در محیط های صنعتی تداخل الکتریکی زیادی ایجاد می کند.

این نویز توانایی مخدوش کردن وضوح سیگنالهای منتقل شده بین تجهیزات را دارد که ممکن است منجر به قرائت نادرست شود.

به عنوان مثال ، سیستمی که درجه حرارت دیگ بخار را کنترل می کند ممکن است درجه حرارت صحیحی را گزارش نکند. یک صفحه فلزی هسته های کابل را از تداخل محافظت می کند ، بنابراین وضوح سیگنال را بهبود می بخشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×