شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

اهمیت CRI و CCT در کاربردهای روشنایی LED صنعتی

به لطف پیشرفت در  اپتیک ها ، مواد و ساخت ، LED ها در تولید نور ، بازده انرژی ، اثربخشی هزینه ، ناهمواری و گزینه های رنگ پیشرفت کرده اند. در نتیجه ، برنامه های LED به طور چشمگیری رشد کرده اند ، و وسایل در حال حاضر برای برنامه های روشنایی صنعتی در دسترس هستند ، سرعت بخشیدن به مرحله خارج شدن لامپهای سدیم متال هالید و فشار بالا به سرعت در حال تبدیل شدن به فناوری غالب برای انواع کاربردهای روشنایی صنعتی و تجاری است. چندین عامل اصلی باعث جذب در این محیط ها شده اند.دستیابی به بهترین سطح نور با کمترین مصرف انرژی ممکن برای هر شرکتی بسیار مهم است ، به ویژه با افزایش هزینه های انرژی. علاوه بر مزایای نگهداری چراغ های LED ، عملکرد همچنین یکی از مزیت های اصلی روشنایی LED صنعتی است.

 

 

یک تعریف کلی از شاخص ارائه رنگ این است که “معیار اندازه گیری کیفیت نور رنگ” CRI است. در نظر گرفته شده است که یک شاخص عینی باشد ، در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ اندازه گیری شود که منبع نوری را با نوری که از نور طبیعی خورشید ساطع می شود مقایسه کند. نور خورشید دارای CRI 100 است. بیشترین استفاده از منابع نور LED دارای CRI در محدوده ۸۰ تا ۹۰ است. شاخص رندر رنگ منبع نور LED نشان می دهد که این منبع تا چه اندازه نور خورشید روشن و طبیعی را تکثیر می کند و چگونه خوب آن منبع اشیا را روشن می کند تا رنگ های واقعی را به ناظر نشان دهد.

با این حال ، بدون صحبت در مورد درجه حرارت رنگی همبسته ، نمی توانیم در مورد CRI صحبت کنیم. دمای رنگ منبع نور در مقیاس درجه کلوین اندازه گیری می شود. CRI دو منبع نوری در صورت مقایسه با یکدیگر بهتر است اگر دمای رنگ یکسان باشد.

 

 

CCT  و اهمیت آن

 

CCT  چراغ های LED نشانگر دمای رنگ نور ساطع شده از یک چراغ روشن خاص است. CCT با کلوین (K) بیان می شود و به توصیف گرما یا خنک شدن نسبی نور ساطع شده کمک می کند. این به دمای واقعی چراغ اشاره نمی کند: مقدار عددی CCT دمایی را توصیف می کند که برای روشن شدن یک بدن سیاه و سفید لازم است یک بدن سیاه و سفید خاص روشن شود.

به عنوان مثال ، اگر یک بدن سیاه تا ۳۰۰۰ درجه کلوین گرم می شد ، به همان رنگ یک چراغ روشنایی با CCT 3000 K می درخشید. این مفهوم از فیزیک وام گرفته شده است و تا حدودی پیچیده اما عملی برای تعیین مقدار عددی است. به دمای رنگ نور.

اصطلاحات “رنگ گرم و سرد” نور رنگ منبع نور را توصیف می کند و نه مقدار CCT ، به طوری که:

نارنجی ، که دارای CCT کم است ، یک رنگ گرم است ، در حالی که آبی با توجه به اینکه از CCT بالایی برخوردار است به عنوان رنگ سرد مشخص می شود.

LED های با CCT کمتر از ۳۰۰۰K  رنگی از نور را که بیشتر در طیف زرد است ، ساطع می کنند ، در حالی که کسانی که CCT بیش از ۵۰۰۰K دارند ، نور نوری را که بیشتر در طیف آبی است ، ساطع می کنند. چراغ هایی با دمای رنگ نور بین دو مقدار ، نور سفید مطبوعی را ایجاد می کنند.

 

 

بنابراین همه اینها برای روشنایی صنعتی و تجاری به چه معناست؟

شاخص ارائه رنگ LED به ناظر می گوید که چقدر منبع می تواند جزئیات خوب را در یک شی نشان دهد. در عملیات انبار ، حیاط حمل و نقل ، کارخانه ها ، یا هر تأسیسات صنعتی یا تجاری ، این امر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. نه فقط برای نیازهای ایمنی آشکار ، بلکه به ویژه در مواردی که کارگران باید علائم روی جعبه ها ، قطعات ، ظروف حمل و نقل ، دستورالعمل ها و کتابچه های راهنما را ببینند .

به زبان ساده ، نور LED امکاناتی را فراهم می کند که بتوانند بازدهی ترین سطح نور را برای شرایط کار فراهم کنند ، و این فقط نور تک رنگ آبی وسفید یا زرد نیست.

روشنایی LED صنعتی انتخاب درستی است انواع الگوهای توزیع نور به مدیران این امکان را می دهد تا با حفظ سطح نور ، فاصله وسایل را به حداکثر برسانند ، تعداد وسایل مورد نیاز را به حداقل برسانند و یکنواختی را بهبود بخشند. در نتیجه ، در حالیکه ایمنی ، کارایی و کیفیت کارکنان بهبود می یابد ، هزینه های کل عملیات کاهش می یابد .

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×