شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

طراحی روشنایی آشپزخانه

مردم اغلب بیش از هر اتاق دیگری در خانه در دیزاین و طراحی آشپزخانه هزینه می کنند و برای خیلی ها آشپزخانه قلب خانه است  ، بنابراین نورپردازی به درستی بسیار مهم است.

 

هیچ الگوی طراحی ثابتی برای روشنایی آشپزخانه وجود ندارد اما چالش های مشترکی وجود دارد که باید برطرف شود. نیاز به روشنایی عملکردی مناسب در مناطق کار وجود دارد اما به طور مکرر نیاز به منطقه بندی فضا وجود دارد. ناهار خوری ، نشستن و استراحت ، تهیه غذا همه راه حل های مختلف نور را تضمین می کند و اگر آشپزخانه زیبایی دارید ، احتمالاً می خواهید آن را نیز به زیبایی روشن کنید.

 

سه نوع روشنایی که باید در مورد آنها بدانید:

 

 

۱- محیط: این منبع اصلی نور شما خواهد بود – چه علاوه بر نور طبیعی و چه برای کمبود آن. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است به طور مساوی از سقف خود بیرون بیاورید. این کار را می توانید با ترکیبی از لوسترها (چراغ های آویز) ، چراغ های دانلایت و چراغ های خطی انجام دهید.

۲- وظیفه: در حالی که از نور محیط برای حرکت در آشپزخانه استفاده می شود ، اما در مناطقی که تمرکز بیشتری دارند ، سایه ایجاد می کند. با کمک روشنایی وظیفه ، سطوح کار و کابینت به درستی روشن می شوند ، بنابراین می توانید با خیال راحت وعده های غذایی را تهیه کنید ، دستور العمل ها را بخوانید و مواد را به راحتی در قفسه تشخیص دهید. گزینه های معمول روشنایی وظیفه آشپزخانه شامل چراغ های خطی نوارهای ای ای دی است.

۳- چراغ های کابینت و هر نور دیگری که ممکن است عناصر مورد علاقه شما را برجسته کند.

 

 جدول لومن برای روشنایی آشپزخانه

 

این یک جدول مقایسه ای است که نشان می دهد:

 

۱- برای هر نوع روشنایی آشپزخانه چقدر لومن لازم است.

 

۲- چه مقدار انرژی توسط هر دو چراغ LED و CFL برای تولید مقدار لازم لومن مصرف می شود.

 

نوع لومن
(در هر فوت مربع )
LED
(در وات) 
CFL
(در وات) 
 روشنایی عمومی آشپزخانه
(برای فضای ۱۰۰ فوت مربع)
۵  ۹-۱۲ وات ۱۳-۱۵W
روشنایی آشپزخانه وظیفه ۵۰ ۴-۵ وات ۹-۱۳W
آویز روشنایی آشپزخانه ۲۰ ۳-۴ وات ۴-۹W
 آشپزخانه اغلب بخشی از یک فضای بزرگ چند منظوره است

در بسیاری از خانه ها آشپزخانه دیگر فقط آشپزخانه نیست: همچنین یک اتاق ناهار خوری ، بار صبحانه ، فضای نشیمن خانوادگی و فضای داخلی و خارجی است. هر یک از این فضاهای جداگانه باید در نوع خود کار کنند. تقسیم بندی مناطق جداگانه با داشتن مدارهایی که می توانند از هم جدا شوند ، کلیدی است.

 

نورپردازی وظیفه یکی از عناصر مهم در طراحی روشنایی آشپزخانه است.

 

روشنایی وظیفه ، روشنایی است که یک منطقه خاص را روشن می کند و انجام کار را در مقایسه با نور محیطی که یک منطقه عمومی را روشن می کند ، یا نور خلقی که برای اهداف جوی یا افکت روشن می شود ، آسان تر می کند.

 

سوال بعدی برای آشپزخانه حتی بیشتر مهم است: “کجا و چه نوع روشنایی کاربردی مورد نیاز است.” داشتن مقدار مناسب نور بسیار مهم است ، اما این به معنای پرتاب شبکه نورپردازی با سقف در اتاق نیست. شبکه نورافکن تقریباً ناگزیر به سایه هایی منجر می شود که شما آنها را نمی خواهید ، و همچنین می تواند شکل و شخصیت را از اتاق بیرون بکشد. با کار با طراحی آشپزخانه و نه چشم پوشی از آن ، می توانید نور را در جایی که می خواهید قرار دهید ، مثلاً با قرار دادن اتصالات بر روی سطوح کاری .

 

روشنایی وظیفه به ویژه در اتاقهایی که دارای نقاط ثابت محدود هستند ، چالش برانگیز است. با سقف های دو ارتفاع ، سقف های شیشه ای یا ارتفاع و فضای خالی سقف بسیار محدود. چندین روش در این زمینه وجود دارد ، به عنوان مثال استفاده از روشنایی بصورت آویز یا استفاده از نازک کاری آشپزخانه برای ایجاد نقاط ثابت برای اتصالات سبک. هر شرایط متفاوت است اما همه از برنامه ریزی های اولیه سود می برند.

 

 

در آشپزخانه خود جادو کنید

 

آشپزخانه ها نیز اغلب فضایی برای سرگرمی و استراحت هستند ، بنابراین یافتن عناصر “جادو” کلیدی است. دقیقاً آنچه در آن است متفاوت خواهد بود ، اما بازهم درک واقعی معماری و جزئیات فضای داخلی فرصت هایی را فراهم می کند.

 

ایجاد حالات و تمرکز متفاوت به مدارهای متعددی نیاز دارد. انجام این کار در فضاهای بزرگ چند منظوره باعث ایجاد مدارهای بیشتری می شود. هر مدار به یک سوئیچ یا کم نور (در حالت ایده آل) احتیاج دارد ، که می تواند منجر به چرخش زیاد دکمه ها شود. یک سیستم کنترل روشنایی با ایجاد “صحنه هایی” مانند آشپزی ، ناهار خوری ، سرگرمی ، همه دردسر و شلوغی دیوار را از این امر خارج می کند.

 

اشتباهات مربوط به روشنایی آشپزخانه و چگونگی جلوگیری از آنها

 

آشپزخانه می تواند فضاهای چالش برانگیزی برای نور باشد. در ادامه به بررسی رایج ترین اشتباهات نورپردازی آشپزخانه و چگونگی جلوگیری از آنها می پردازیم.

 

آشپزخانه ها باید فضاهای بسیار کاربردی باشند ، آنها اغلب چند منظوره هستند. برای پخت و پز ، ناهار خوری ، سرگرمی استفاده می شود. بنابراین در حالی که نورپردازی با کارکرد خوب ضروری است ، ما معتقدیم که نورپردازی عالی آشپزخانه باید عملکردی ، صمیمی ، حتی پر زرق و برق باشد. نورپردازی آشپزخانه با طراحی ضعیف می تواند فضا را ملایم و کار را سخت کند. آشپزخانه در قلب خانه قرار دارد. بیایید به اشتباهات روشنایی آشپزخانه که اغلب مرتکب می شوند و چگونگی جلوگیری از آنها نگاه بیندازیم.

 

 

اشتباهات روشنایی آشپزخانه شماره ۱ : شبکه نورافکن

 

شاید بیش از هر اتاق دیگری ، در آشپزخانه اتفاقات زیادی در حال انجام است. ممکن است مناطق مختلفی وجود داشته باشد. تهیه غذا ، پخت و پز ، نشستن و ناهار خوری. رساندن کمیت و کیفیت مناسب نور به هر منطقه مهم است بنابراین از اشتباه شماره ۱: شبکه نورافکن جلوگیری کنید. این شخصیت و شکل را از فضای شما دور می کند ، شما توانایی خود را در منطقه بندی فضا مختل می کنید اما بدتر این که نور را در مکان نامناسب قرار می دهد. این می تواند منجر به ایجاد سایه بر روی مناطق کار ، چراغ های اذیت کننده نزدیک کمدها و غیره شود.

 

اشتباهات روشنایی آشپزخانه شماره ۲ : استفاده از مدارهای بسیار کم

 

منطقه بندی در آشپزخانه و سایر فضاهای مرتبط حیاتی است. این تعریف را ارائه می دهد و به ایجاد نور مناسب و مناطق صمیمی یا سرگرم کننده در صورت لزوم کمک می کند. استفاده از مدارهای کم در واقع مانع توانایی شما در برخورد متفاوت با مناطق مختلف می شود که منجر به طراحی بسیار ملایم تری می شود.

 

اشتباهات روشنایی آشپزخانه شماره۳ : فکر کردن به اینکه کیفیت تمام لوازم یکسان است

 

کیفیت اتصالات مورد استفاده در هر طرح واقعا مهم است اما در آشپزخانه اهمیت دو چندان دارد ارائه دقیق رنگ و کیفیت نور تفاوت زیادی ایجاد می کند. چه در حال تهیه غذا باشید و چه در حال غذا خوردن ، کیفیت خوب و رنگ نور ضروری است. نور با کیفیت خوب یعنی استفاده از یراق آلات نوری با کیفیت. تمام اتصالات LED برابر ایجاد نشده اند. 

 

 

چرا باید چراغ های آشپزخانه LED را انتخاب کنید؟

 

  • به شما در صرفه جویی در هزینه های برق و انرژی کمک می کند.
  • روشنایی بدون تابش خیره کننده را فراهم می کند.
  • عمر طولانی دارد.
  • در اشکال و اندازه های متنوعی ارائه می شود.

 

 

جهت اطلاع از انواع چراغ های LED مناسب فضای داخلی خواهشمند است از سایت فروشگاه اینترنتی هورشید بازدید فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×