شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

نورپردازی با نوارهای LED

چراغ های نواری ال ای دی  مدار الکترونیکی هستند که انعطاف پذیر هستند و در فواصل زمانی مشخص LED دارند. نوارهای LED که عموماً در رول های ۵ متری به فروش می رسند و می توانند در فواصل معینی برش ایجاد کنند یا با افزودن نوار LED طولانی تر ایجاد می شود.

تولید کننده با توجه به نیازهای مختلف در اندازه گیری های مختلف نوار LED  را تولید می کند. از اعدادی مانند ۳۰۱۴ ، ۳۵۲۸ ، ۵۰۵۰ و ۵۶۳۰ برای تعیین LED ها و تعیین ابعاد بسته های LED استفاده می شود.

در صورت استفاده بیش از یک دیود در بسته LED می توان نور روشن به دست آورد. در LED های تک تراشه یک دیود وجود دارد. در LED های سه تراشه سه دیود وجود دارد. LED های تراشه های سه گانه از LED های تک تراشه روشن ترند. این اختلاف اصلی بین LED های تراشه سه گانه و LED های تک تراشه است.

روی LED های سفید پوش فسفر وجود دارد و مشاهده تعداد دیودهای داخل آن کار آسانی نیست. در LED های رنگارنگ دیودها به صورت نقطه ای دیده می شود و به راحتی می توانید تعداد دیودهای داخل آن را مشاهده کنید.

مصرف برق LED های تراشه سه گانه بیشتر از LED های تک تراشه است. به همین دلیل ، برای تغذیه LED های تراشه سه گانه باید از منبع تغذیه که مقدار جریان بالایی استفاده می شود.

LED های تراشه سه گانه نسبت به LED های تک تراشه گران هستند. از این طریق انتخاب صحیح با توجه به کاربرد مهم است. در صورت نیاز به نور با روشنایی بالا ، LED های تراشه سه گانه باید در LED های نواری و سایر محصولات LED ترجیح داده شوند. از LED های تک تراشه می توان در برنامه های روشنایی تزئینی مانند LED های نواری پنهان که نیازی به نور روشن استفاده کرد.

چراغ های نواری LED به طور قابل توجهی با ولتاژ ۵ ولت ، ۱۲ ولت یا ۲۴ ولت DC کار می کند. در بازار ، نوارهای LED به طور کلی برای کار با ولتاژ ۱۲ ولت طراحی شده اند . نوارهای LED تجهیزات نورانی جادویی هستند که ارزان ، نصب آسان و راحت محیط را تغییر می دهند .

هنگام انتخاب نوارهای LED به چه نوع مواردی باید توجه کنیم؟  محافظ IP ، اندازه گیری LED ، تعداد LED در متر ، لومن ارزش و رنگ نور . اگر قصد خرید نوارهای LED را دارید ، می توانید تمام پاسخ ها را در این مقاله بیابید.

اول از همه ، شما باید تصمیم بگیرید که کجا از نوار LED استفاده کنید. آیا می توانید از آن در محیط داخلی یا خارجی استفاده کنید ؟ اگر از آن برای فضای داخلی مانند سقف ، کابینت ، فروشگاه ویترین ، پله ها ، تجهیزات تلویزیون استفاده کنید چرا که می توانید از چراغ های نواری LED استاندارد و داخلی با محافظت از IP33 استفاده کنید.

 

محافظت از IP

برای کاربردهای بیرونی ، به مقاومت در برابر آب ، گرد و غبار و رطوبت نیاز دارید. در این مناطق می توانید LED Strip را در کلاس محافظ IP65 یا IP67 انتخاب کنید که به عنوان سیلیکون در بازار استفاده شود. نه تنها در فضای باز بلکه در مکانهایی مانند آشپزخانه و حمام که تجهیزات نورپردازی باید در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد ، انتخاب خوبی برای استفاده از نوارهای LED خواهد بود.

اندازه LED

مقادیری مانند ۵۰۵۰ ، ۵۶۳۰ ، ۳۵۲۸ که در مشخصات نوارهای LED ذکر شده اند ، اندازه های LED را در میلی متر نشان می دهد. به عنوان مثال ، ۵۰۵۰ به معنای ۵،۰ ۵ ۵،۰ میلی متر از یک بسته است. به عبارت دیگر ، بعد از LED خارجی این مقادیر است. با افزایش مقدار ، اندازه گیری LED افزایش می یابد. بیشتر اوقات ، LED بزرگتر به معنای خروجی نور بیشتر است ، اما همیشه ممکن است به طور صحیح وجود نداشته باشد. چرا لازم است که مقدار لامپ LED بیش از اندازه LED یا مقدار لومن نوار LED در یک متر توجه شود. نوار LED با مقدار لومن بالا نور را به شما می دهد.

تعداد LED ها

یکی دیگر از ویژگی های مهم نوار LED تعداد LED های مورد استفاده در یک متر است. تعداد LED ها دارای نوار LED هستند. در بازار به طور معمول می توانید ۳۰ ، ۶۰ ، ۱۲۰ عدد LED را در یک متر پیدا کنید. اگر تعداد LED ها افزایش یابد ، فاصله بین LED ها کوتاه تر خواهد شد. برخی از تولید کنندگان دو خط LED را روی یک نوار قرار می دهند و به طور معمول تعداد LED ها و نور را افزایش می دهند. افزایش تعداد LED ها باعث افزایش نور نور می شود ، اما همچنین باعث افزایش مصرف برق می شود. استفاده ، انتخاب با توجه به نیاز مهم است.

رنگ LED

هنگام خرید نوار LED ، انتخاب رنگ روشن نیز مهم است. نوارهای LED به طور کلی به عنوان سفید ، یخی ، مهتابی ،قرمز ، سبز ، آبی یا RGB طبقه بندی می شوند. نوارهای LED RGB با ترکیبی از LED های قرمز ، سبز و آبی ایجاد می شوند. رنگ نور با ترکیب این چراغ ها قابل کنترل است. در این مرحله لازم است متناسب با نیازها و سلیقه انتخاب شود.

ضمانت نامه

نوارهای LED به طور کلی با ۱ یا ۲ سال گارانتی به فروش می رسند. وارد کننده یا تولید کننده گارانتی را با توجه به طول عمر قابل پیش بینی پیش بینی می کند کند. استفاده از ترجیح دادن محصولات شرکتهایی که دارای ضمانت طولانی مدت هستند و در صورت خرابی محصول تغییر می کنند ، مفید خواهد بود.

نوارهای روشنایی LED اولین محصولی است که مصرف کننده را با استفاده از فناوری LED برای اهداف روشنایی آشنا می کند. محصولات بی کیفیت ، مصرف کننده اطمینان به فناوری LED چرا که در مدت زمان طولانی تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×