شماره تماس واحد پشتیبانی :

09121733694

دسته‌ بندی محصولات

مقالات

کابل های آرموردار / زره دار

هنگام انتقال داده یا انتقال نیرو در محیط های سخت ، محافظت از کابل ها برای عملکرد ایمن و مطمئن بسیار مهم است. اینجاست که کابل های زره ​​پوش وارد عمل می شوند. آنها در درجه اول در کاربردهای صنعتی ، اغلب در سینی های کابل و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انواع طرح های کابل زره دار

 کابل های آرمور دارای نوعی غلاف فلزی است که اولین لایه زره دار است. این ماده معمولاً از آلومینیوم بهم پیوسته یا مداوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می شود ، یا می توان آن را در یک نوار فلزی صاف یا موج دار پوشاند. زره یا آرمور از کابل داخل در برابر صدمات ناشی از شستشو با فشار زیاد ، مواد پاک کننده و درجه حرارت شدید محافظت می کند.
بر خلاف شیلد کابل ، که اغلب بافته شده و یا فویل هستند ، محافظ زره به دور کابل پیچیده می شود.

 

مواد عایق – مانند ترموپلاستیک پوشانده شده با سیلیکون – بیشتر از کابل ها در برابر مواد شیمیایی سخت ، روغن و نور خورشید محافظت می کند ، اما همچنین از اثرات جسمی در اثر ضربه های مکرر ، سایش با اجزای بارگذاری شده و سرباره جوش جلوگیری می کند. علاوه بر این ، اکثر مواد کاور زره پوش کابل در برابر شعله مقاوم هستند.

دو نفر از آقایان به نامهای ادوین گرینفیلد و گاس جانسون برای اولین بار در اوایل قرن بیستم کابل زرهی یا کابل BX تولید کردند. این از یک پوشش فولادی انعطاف پذیر استفاده می کرد ، اما اکنون بیشتر به طور معمول از مجاری آلومینیومی انعطاف پذیر استفاده می شود. کابلهای روکش فلزی به طور معمول کابلهای بهم پیوسته استیل یا آلومینیوم گالوانیزه هستند. و کابل های زرهی برخی از شرکت ها ، از یک طراحی فولاد ضد زنگ انعطاف پذیر بافته شده استفاده می کنند.

کابل های زره ​​پوش در زمین دفن می شوند اما می توانند در بعضی مناطق بدون قرار گرفتن زمین در معرض نور قرار بگیرند. کابل های زره ​​پوش روکش فلزی ، مانند آنهایی که در محیط های صنعتی استفاده می شوند ، دارای یک سیم اتصال به زمین – معمولاً یک سیم مسی لخت آنیل شده – در داخل کابل هستند. این اجازه می دهد تا از آنها در مناطق باز ، مانند عبور از طریق کارخانه ها و سینی های کابل و حامل ها استفاده شود.

صرفه جویی در هزینه جایگزین

سازه های کابل زره پوش گزینه ای مقرون به صرفه برای لوله و کابل ه است. این راه حل های با عملکرد بالا با از بین بردن نیاز به مجرای برق و نیروی کار لازم برای نصب ، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها ایجاد می کنند. پیمانکارانی که از کابل زره پوش استفاده می کنند ، به تجهیزات کششی محدود ، پیچ کمتر ، ابزار برش یا خمش مخصوص و تنظیم زمان کمتر نیاز دارند.

 

مزایای کابل زره دار

کابل های آرموردار بدون نیاز به مجرای برق  و کوپلینگ های مجاری از حفاظت و دوام لازم برخوردار هستند.

زره پوش های فلزی در برابر خوردگی مقاومت می کند و آن را برای مناطق در معرض رطوبت مناسب می کند.

زره های بهم پیوسته ، برخلاف زره های مجرا یا حتی به طور مداوم جوش داده شده ، انعطاف پذیر هستند ، اطمینان از آسیب رساندن به هادی های داخلی. همچنین در جایی که خمش های پیچیده و فاصله نزدیک برای مجرا دشوار باشد ، نصب آن آسان تر است.

برای نصب نیازی به ابزار خاصی برای برش یا خم شدن نیست.

 

تفاوت بین کابل زره دار و کابل بدون مسلح

ساختار

ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که کابل زره دار فقط دارای محافظت از فلز است. به طور دقیق ، مواد زره دار لزوماً فلزی نیستند ، این می تواند نخ الیافی ، نخ شیشه ای ، پلی اتیلن و غیره باشد. تنها چیزی که باعث می شود کابل زره دار از کابل غیر مسلح متفاوت باشد این است که نمونه قبلی دارای یک لایه محافظ خارجی اضافی است.

کاربرد

کابل زره دار به عنوان جایگزینی برای مجرا ، در مکانهایی قرار می گیرد که در معرض آسیب مکانیکی مانند خارج از دیوارها هستند. کابل زره دار معمولاً دارای یک روبان فلزی کوچک است تا از تداوم برق زمین ایمنی اطمینان حاصل کند.  باید یک سیم ارت جداگانه در مجرای انعطاف پذیر نیز اجرا کنید .

چرا باید از کابل زره دار بیش از کابل غیر مسلح استفاده کرد؟

چند دلیل وجود دارد که باید از کابل زره دار استفاده شود. بزرگترین دلیل در مورد قدرت است ، زیرا کابل زرهی در دهه های گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت ، زمانی که کابل مستقیماً در زیر خاک دفن می شد و از طریق یک کانال استفاده نمی شد. امروزه اکثر شهرداری های محلی قبل از نصب اجزای شبکه نیاز به ترانزیستن مجراها دارند ، بنابراین در اکثر برنامه ها دیگر نیازی به کابل غیر مسلح نیست. در مرحله دوم ، جوندگان یا حیوانات می توانند به کابل ها آسیب بزنند بنابراین زره از کابل ها در برابر آسیب حیوانات یا بیل زدن در کاربردهای مستقیم دردفن در زمین محافظت می کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟
×